Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers per recopilar informació estadística i analítiques, així com tècniques.
Si continues navegant, considerem que acceptes la utilització. OK Més informació privacitat.

La Llar d’Infants la Marinada acull una xerrada so...

La Llar d’Infants la Marinada acull una xerrada sobre l’esmorzar saludable

El passat divendres 29 de març la dietista-nutricionista Maria Cabrera va parlar sobre l'esmorzar saludable a la Llar d'Infants la Marinada. La xerrada es va centrar en l'esmorzar, perquè és l'àpat que realitzen tots els petits i petites a la llar. Es va transmetre que l'esmorzar és tan important com el dinar i el sopar, ni més ni menys, desmentint el mite que diu: “esmorzar com un rei, dinar com un príncep i sopar com un pobre”. A continuació, es detallen les idees que es van treballar en la xerrada.

- Respectar la sensació innata de gana i sacietat dels petits, sense forçar ni coaccionar perquè mengin més del que necessiten. Alhora que és convenient no premiar la ingesta d'aliments saludables (verdura, fruita) amb substàncies innòcues (llaminadures i dolços) o amb la prohibició (càstig) d'activitats saludables com anar al parc.
- Ser crítics amb la publicitat dels productes alimentaris infantils -i no tan infantils-, així com la lectura d'etiquetes d'aquests productes. Solen ser molt rics amb sucres afegits, ja que la indústria alimentària sap del cert que és un sabor que agrada molt als nens. Ara bé, cal saber que l'exposició continuada des de ben petits a llindars de sabor massa dolços, o salats, farà que s'hi acostumin i probablement acabin rebutjant el sabor natural –i real- de les fruites, verdures, llegums...
- Esbrinar els sucres lliures ocults sota noms que aparentment semblen saludables com poden ser la panela, la mel, el xarop...
- Reflexionar sobre què esmorzem els adults perquè som els seus exemples a seguir.

Per posar-ho en pràctica i donar idees, que al cap i a la fi és el que interessa, es va presentar el Tren dels esmorzars saludables a la Llar. Una eina molt útil, on cada dia s'especifica quin tipus de piscolabis saludable de mig matí és convenient dur a la Llar, tenint en compte que ja han pres un esmorzar a casa. Tres dies a la setmana es portarà mitja o una peça de fruita, un dia a la setmana un làctic (iogurt natural sense sucre o llet natural) que també pot anar acompanyat d'una petita peça de fruita, i hi haurà un dia d'esmorzar lliure. D'aquesta manera, es promourà el consum d'aliments reals i saludables.

A més a més, es va lliurar a totes les famílies un dossier amb moltes idees d'esmorzars i piscolabis saludables per tota la família: preparacions amb fruita, galetes casolanes sense refinats, farineta de cereals des de nadons, entre altres propostes.

L'objectiu d'aquesta divulgació és instaurar uns bons hàbits alimentaris des de ben petits i que perdurin en l'etapa adulta. És una forma natural d'aprendre, apostar perquè no siguis “el rar” que porta fruita a l'hora del pati, i en definitiva, i més important, promocionar la salut.
Altres imatges
Comparteix aquesta entrada