Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers per recopilar informació estadística i analítiques, així com tècniques.
Si continues navegant, considerem que acceptes la utilització. OK Més informació privacitat.

"Vaig fusionar en una ginebra les meves passions: ...

"Vaig fusionar en una ginebra les meves passions: la navegació, la mar, les magnífiques vistes del port de l'Ampolla i la riquesa d’una terra única i màgica com és el Delta de l’Ebre"

Daniel Casas, nascut a l'Ampolla, és amant dels esports, especialment del futbol, també dels esports nàutics, el motor, la navegació, la cocteleria i les ciències. Aquestes dues darreres aficions el van portar a obrir la cocteleria BlauMar, situada al passeig marítim de l'Ampolla, i a elaborar i comercialitzar la ginebra Harbour, una Distilled Gin Premium, artesana, marina i del Delta de l'Ebre.

La Gin Harbour 40º 48'N ha estat guardonada amb la Gold Medal del certamen CWSA Best Value 2018 —The China Wine & Spirits Awards—, la competició de vins i begudes espirituoses més prestigiosa que hi ha a Hong Kong i a la Xina.

Quan li preguntes què caracteritza la seva ginebra, la descriu com una mescla de mar, sal, sorra, port, barques, xarxes, sol, mestral, en definitiva, Delta. Elements fusionats per elaborar un sabor únic, que transmet l’essència d’una vida vora l’aigua, segons el seu creador.

- Com va sorgir la idea de crear la ginebra Harbour Gin?
Un dia estava al BlauMar i em vaig posar a mirar totes les referències de ginebra que tenia a la cocteleria, més de 130, i em va sorgir la idea de fer-ne una. Sóc llicenciat en Ciències Químiques, i per tant, ho veia possible. M'apassiona la navegació, la mar, i la ubicació de la cocteleria, davant del port de l'Ampolla, fa que, dia rere dia, pugui gaudir d'aquestes magnífiques vistes. A més, sóc un enamorat de la riquesa d’una terra única, màgica: el Delta de l’Ebre. Tots aquests "ingredients" em van servir d'inspiració i els vaig fusionar en una ginebra. Crec que és la mescla perfecta, en estat líquid, de tots els elements que he enumerat, aconseguint, a parer meu, un equilibri perfecte i harmoniós de tota la biodiversitat i riquesa botànica de la zona.

- Quan vas començar a preparar la fórmula?
La formulació la vaig començar a pensar a la primavera de l'any 2014. A partir d'aquí vaig definir la personalitat i propietats organolèptiques desitjades, i un cop passat l'estiu, vaig començar a fer proves fins a obtenir la formulació actual. El resultat va materialitzar-se a la primavera del 2015. Així, el juny del 2015 ja van sortir les primeres ampolles al mercat.

- Quina quantitat d’ampolles es comercialitzen a l’any? On es distribueixen?
Actualment, es comercialitzen 6.000 ampolles anuals. Es distribueixen, aproximadament, el 70% a Catalunya, el 10% a la resta de l'estat espanyol, i el 20% s'exporta a països europeus. A curt termini tinc com a objectiu intentar consolidar el producte a Catalunya i introduir-lo una mica més a la resta de l’estat. A mitjà termini, vull intentar invertir aquest percentatge, és a dir, vendre el 30% a escala nacional, i el 70% a exportació internacional.

- Què fa diferent Harbour Gin d’altres marques?
Les propietats organolèptiques, la conjugació de botànics marins (fonoll marí, salicòrnia, rave de mar i herba d’olives), frescos, acabats de recollir i seleccionats curosament a mà per mi de les platges de l'Ampolla, transmeten en nas uns suaus tocs marins, records a llimona, farigola balsàmica, lavanda, pruna i olives acabades de collir. En boca proporciona frescor i profunditat, tocs marins i salins. En definitiva, unes propietats organolèptiques úniques que ens permeten assaborir la nostra essència a cada glop.

- A què es deu el nom "Harbour Gin"?
Escollir el nom de marca em va resultar molt difícil, volia que fos un nom molt mariner, també volia introduir les coordenades geogràfiques del mig de la badia del Fangar, per això al costat del nom hi trobem la referència 40º 48'N 0º 44'E, que situa la ginebra a la badia del Fangar, al port del meu poble, a l’Ampolla. Per què era tan important per a mi que en quedés constància? Simplement perquè la ginebra ha nascut aquí. Per últim, tenia molt clar que volia incloure com a logotip el far. Així que, el nom “Harbour”, port en anglès, sumat al far complien tots els requisits que buscava.

- És difícil fer-se un lloc al mercat on hi ha tantes marques conegudes de ginebra?
Avui en dia és difícil vendre qualsevol producte de qualsevol sector a causa de la gran quantitat de marques i competència existents. I en concret, en el mercat de la ginebra és molt difícil fer-se un lloc perquè, com comentes, hi ha marques molt conegudes, pertanyents a grans grups multinacionals que inverteixen molts recursos, contra els quals ginebres com Harbour Gin no pot competir. Ara bé, intento buscar el petit segment de clients interessats en conceptes diferents, productes artesans, de petita producció i de molta qualitat, amb molta personalitat a escala organolèptica i sensorial.

- Tens pensat ampliar la gamma de ginebres?
Fins fa poc temps tenia pensat fer una altra ginebra amb unes altres propietats organolèptiques, però últimament m'he refredat bastant, ja que he observat que estan canviant les tendències i els hàbits dels consumidors. Darrerament, he percebut que ha disminuït el desig de provar ginebres i tòniques noves, una tendència que hi havia a l’alça fa uns anys. Ara bé, no descarto a curt termini millorar la formulació actual de Harbour Gin, però sempre mantenint la personalitat que la diferencia.
Altres imatges
Comparteix aquesta entrada